22.12.2017

Dull Consulting: this is the end

Leesduur
Aantal woorden

Aan alle mooie liedjes komt een eind, dus ook aan dat van Dull Consulting. Houden we ermee op? Neen, gek! Na onze eerste verjaardag hebben we onze koppen samen gestoken en gezien dat we graag hier en daar wat willen bijsturen. Dull wordt nog Duller.

This is not a consulting agency

Onze slogan vanaf dag één is meer dan een gimmick. Onze methodiek verschilt wezenlijk van die van de klassieke consultingbureaus. We geloven vandaag meer dan ooit in onze creatieve aanpak. Daarom laten we de “consulting” uit onze naam verdwijnen en krijgt onze slogan een meer prominente plaats in al onze communicatie.

Bedrijven toekomstgericht maken

Uiteraard zijn we niet gestopt bij deze kleine ingreep. We zijn ook dieper gaan graven. We zijn onze propositie en ons dienstenaanbod in vraag gaan stellen. Waarom doen wij eigenlijk wat we doen? Dat was de vraag waar we absoluut een antwoord wilden op vinden.

En dat hebben we gevonden. We nemen vandaag dan ook afscheid van onze drie pijlers “law, numbers en strategy”. We hadden het gevoel dat deze drie pijlers ons verhaal alleen maar complexer maakten, dat we te veel bezig waren met alles in hokjes te duwen en vooral: onze grootste sterkte, met name ons multidisciplinair team, werd beknopt door alles in deze drie pijlers te willen stoppen.

Daarom klinkt onze propositie vanaf vandaag anders.

Bedrijven toekomstgericht maken door ze te helpen het beste uit zichzelf te halen. Dat is wat wij écht willen doen. Dat is de kern van onze missie.

Hoe we die missie waarmaken verschilt heel sterk van bedrijf tot bedrijf. We vertrekken steeds vanuit onze strategische expertise, maar de vorm die ons advies aanneemt is erg variabel en afhankelijk van de klant waar we voor werken.

Sommige bedrijven hebben nood aan een strategisch plan, bij andere bedrijven is een digitale strategie nodig om toekomstgericht te worden. Nog andere bedrijven hebben misschien advies rond financieel management nodig, een plan rond structuur en organisatie of een uitgekiende datastrategie (GDPR).

Door onze propositie op deze manier opnieuw te formuleren onderstrepen we nog eens dat wat wij doen écht maatwerk is. Vanaf stap één: het omschrijven van onze opdracht, stellen wij onze klant centraal.

Onze visuele identiteit

In ons huidig logo staan onze drie pijlers, uitgebeeld door de drie driehoeken nog centraal. Bovendien heeft ook “consulting” nog een prominente plaats. We hebben er daarom voor gekozen ons veranderingsproces door te trekken tot in onze huisstijl en stellen vandaag ons nieuw logo voor.

In ons nieuw logo staan zowel DULL als onze slogan centraal. Daarnaast wordt een visueel element toegevoegd dat bestaat uit twee blokjes. Deze twee blokjes symboliseren onze visie. Het is door de ervaring van onze klant in combinatie met onze expertise dat we tot optimale resultaten komen. Deze twee elementen samen vormen een pijltje dat naar de toekomst wijst.

Met donkergroen en taupe wordt gekozen voor twee contrasterende en sobere kleuren in een verrassende combinatie. Ook dit weerspiegelt perfect onze identiteit.

De uitrol

In de loop van december zullen we geleidelijk aan onze nieuwe aanpak uitrollen. Zo komt er een fijne update van onze website, worden onze social media kanalen op punt gezet en gaan we een aantal heel toffe initiatieven voor 2018 voorstellen. We zijn ervan overtuigd dat deze volgende stap ons in 2018 klaar zal maken om de duurzame groei die we in 2017 hebben ingezet verder te zetten.

Ben je nu al geprikkeld door onze nieuwe propositie? Wil je graag meer weten? Misschien eens ons nieuw kantoor komen bekijken?

We ontvangen je heel graag voor een koffie!

Neem contact met ons op

Daphné
Dorothée
Matthias
Karel-Jan

Alle nieuwsberichten