07.11.2017

Herman Konings kijkt in de toekomst

Leesduur
Aantal woorden

Gisteren waren we te gast in De Scala in Kortrijk voor een lezing van trendwatcher Herman Konings, op uitnodiging van Focus Advertising. De Scala, dat is een prachtige dans- en feestzaal gebouwd in 1907. De zaal kreeg de voorbije 110 jaar meerdere invullingen maar werd nu recent terug in zijn oorspronkelijke functie hersteld. Konings kwam er zijn nieuwe lezing "We, Myself and A.I." voorstellen. Het werd een boeiende en inspirerende avond. Wij onthielden onder andere volgende zaken.

Millenials grijpen massaal terug naar wat authentiek is.

Spotify? Fijn, maar geef de millenial maar vinylplaten. Nespresso? Mja, is er ook slow coffee? Er is een trend om terug te keren naar de meer authentieke zaken in het leven.

Het "we" gegeven wordt steeds belangrijker.

Millenials willen dingen delen met elkaar. We willen onze sterktes bundelen. In tegenstelling tot oudere generaties waar men vooral wil geheimhouden wat hun succesformules zijn willen wij millenials daar wel open over spreken en andere mensen inspireren. Door informatie te delen met elkaar willen we nog beter worden.

Twintigers zijn geen digital natives.

De huidige twintigers zaten nog niet te swipen in hun kindertijd. Wij leerden computers pas kennen als we 8 of 10 jaar oud waren. De volgende generatie, dat zijn de ├ęchte digital natives, zij kunnen beter swipen dan dat ze blokjes kunnen oprapen.

"The story begins only when the book closes"

Een quote van Marshall McLuhan

Alle nieuwsberichten