Haal jij het maximale uit sociale media voor jouw bedrijf?

Summer Class Social Media

Het is niet meer denkbaar om niet op sociale media aanwezig te zijn. Elke organisatie heeft op vandaag wel een Twitter-, Facebook, Instagram- of LinkedIn-account om nog maar te zwijgen van Snapchat, Pinterest, Tumblr en anderen. Echter wordt social media vaak gedegradeerd tot een bijkomstigheid, een taak die ‘moet’ in plaats van een taak die heel wat opportuniteiten biedt voor de organisatie.

Social Media biedt de organisatie een mooie kans om haar verhaal te doen, om van onbekenden fans te maken, om in plaats van zelf alles te moeten verkondigen, te evolueren naar een luisterende houding, … Inbound marketing is the talk of the town! Inbound wat? Geen paniek, we leggen je alles uit.

SOCIAL MEDIA STRATEGIE

Let wel op, het zomaar gebruiken van social media zonder leidraad, is misschien niet de moeite waard.

Op de Social Media Strategy Summer Class krijg je volgende zaken voorgeschoteld:

  • Welke kanalen bestaan er, en welke zijn nuttig?
  • Hoe werken algoritmes?
  • Welke soorten content zijn er?
  • Hoe stuur je social engagement?
  • Hoe maak je van vreemden fans?
  • Wat zorgt ervoor dat bepaalde content viraal gaat?
  • Hoe kan je met een beperkt budget gericht adverteren?
  • Hoe zet je je verhaal om naar strategie?
  • Welke tools kun je gebruiken om je strategie om te zetten in praktijk?

Over de lesgevers

Matthias Cornette

Ieper, 1989, de kleine Matthias ziet het levenslicht. Wie had ooit kunnen denken, bijna dertig jaar later, dat deze fiere Ieperling zou uitgroeien tot een voetbalgekke expert in all things digital met een sterke financiële achtergrond? In een vorig leven was Matthias actief as senior auditor bij Vandelanotte, daar kon hij zijn studies Toegepaste Economische Wetenschappen aan de UGent en Finance and Securities aan Ehsal in de praktijk brengen.

Matthias werd bij DULL binnengehaald omdat we iemand nodig hadden die sterk was met cijfers. Al gauw bleek echter dat hij ook andere talenten had. Hij verdiepte zich in digital strategy aan Vlerick en social media strategy and tactics bij De Witte Raaf. De combinatie van zijn financiële achtergrond met zijn uitgebreide kennis over digital en social media strategy, zorgt ervoor dat hij een unieke aanpak heeft ontwikkeld om de maximale return on investment uit sociale media te halen.

Dorothée Hespeel

Dorothée - van opleiding rechtspracticus (UCLL) en bedrijfskundige (Vrije Universiteit Brussel) - was erbij toen DULL boven het doopvont werd gehouden. Dorothée laat zich kenmerken door een zeer creatieve geest en een passie voor mode en retail. Het mag dan ook niet verassen dat ze aan Antwerp Management School een opleiding in Fashion management volgde en zich door het Adobe Training Center liet onderdompelen in de wereld van Indesign en Illustrator. Verder volgde ze bij De Witte Raaf ook een doorgedreven expertentraining in social media strategy and tactics.

In het weekend kan Dorothée - Door voor de vrienden - genieten van een glas wijn of een lekker - bij voorkeur Oosters - gerecht. Het meest in haar sas voelt ze zich als ze haar koffers mag maken om op reis of citytrip te vertrekken.

Praktisch

PRIJS: 395 EUR (Excl. BTW) - Krijg tot 40% van uw inschrijving terug met de KMO-portefeuille
WAAR: Brouwerij Omer Vander Ghinste te Bellegem
WANNEER: Vrijdag 8 juni 2018 of Vrijdag 6 juli 2018
DUUR: Volledige dag, inclusief warme lunch & netwerkdrink
PLAATSEN: Max 12 personen

Inschrijven

Verstuur

Bedankt! We nemen snel contact met je op.