Kiezen is verliezen. Behalve als het gaat over strategie...

Summer Class Strategy

Wie onderneemt krijgt vroeg of laat te maken met concurrentie, en maar goed ook! Zonder concurrentie zouden we al gauw onze scherpte verliezen, en zouden we minder druk voelen om voortdurend te blijven verbeteren.

Een gezonde concurrentiële context noopt bedrijven ertoe zich te onderscheiden van de andere spelers die naar dezelfde klanten hengelen. Een strategie helpt je de keuzes maken die hiervoor nodig zijn. Een goede strategie maakt het leven van het management een stuk makkelijker, want ze biedt richtsnoeren aan voor het beleid van elk departement binnen de organisatie, van HR over marketing tot financieel management.

Strategie gaat dus over keuzes maken. Maar hoe begin je eraan?

Uiteraard volstaat het niet zomaar in het wilde weg een aantal keuzes te maken om tot een goeie strategie te komen. Er moet een eenduidige visie schuilgaan achter de keuzes die je maakt. Tijdens de summer class nemen we je mee in het framework dat nodig is om een strategisch plan te kunnen opstellen.

Stapsgewijs ontdekken we het framework, aan de hand van een combinatie van theoretische duiding, praktijkvoorbeelden, oefeningen en een praktijkgericht actieplan voor de eigen onderneming.

De bedoeling is dat deelnemers aan de Summer Class naar huis gaan met het volgende:

  • Een helder inzicht in wat strategie juist inhoudt
  • Een duidelijk beeld van waar de eigen organisatie op vandaag staat op gebied van strategie
  • Een onderbouwd idee van waar de eigen organisatie naartoe moet
  • Een concreet strategisch actieplan voor de eigen organisatie

Over de lesgever

Karel-Jan Vercruysse

Karel-Jan is geboren in het gezegende jaar 1990 in Kortrijk. Vandaag woont hij met zijn verloofde Ellen en dochters Eléonore en Frédérique nog steeds in Kortrijk. Naast die van zijn dochters, stond hij ook aan de wieg van DULL, nadat hij ervaring opdeed als partner bij juridisch advieskantoor deJuristen. Na zijn opleiding rechtspraktijk aan de HoGent volgde hij een opleiding in Business Economics aan Antwerp Management School, Digital Strategy en Succesful Strategy Execution aan Vlerick en Business Design Thinking, opnieuw aan AMS.

Binnen DULL is Karel-Jan vooral bezig met de intensieve strategische trajecten. Hij is ook gastprofessor aan Hogeschool Vives, waar hij strategie en ondernemerschap doceert aan laatstejaarsstudenten bedrijfsmanagement.

Zijn passie voor voetbal uit zich in zijn fanatiek supportersgedrag voor KV Kortrijk. Verder gaat hij ook graag eten met vrienden en houdt hij van alles wat met design en architectuur te maken heeft. Als hij het vliegtuig opstapt is dat meestal naar een Scandinavische bestemming.

Praktisch

PRIJS: 395 EUR (Excl. BTW) - Krijg tot 40% van uw inschrijving terug met de KMO-portefeuille
WAAR: Brouwerij Omer Vander Ghinste te Bellegem
WANNEER: Vrijdag 29 juni 2018
DUUR: Volledige dag, inclusief warme lunch & netwerkdrink
PLAATSEN: Max 12 personen

Inschrijven

Verstuur

Bedankt! We nemen snel contact met je op voor de praktische afspraken!